Dryadsmycke

             

Detta halssmycke är tillverkat av silver, glasemalj och en regnbågsmånsten. Min inspirationskälla är Dryaderna, grekiska naturväsen som var trädens beskyddare. Skulle man fälla ett träd måste man be dryaden om lov. Jag älskar själv naturen och träden och tilltalas mycket av detta synsätt, och jag tycker att det är speciellt viktigt i 
denna tid av skogsskövling och industri.

             

           Dryaderna lydde under gudinnan Artemis och stod i förbildelse med månen

             

                               Helt handgjord, även gångjärnen & låset



Detta var mitt slutarbete under min utbildning inom silversmide på Nääs Hantverk & Design


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, sökte på "gångjärn silversmide" på Google och den sista bilden på denna bloggen kom upp direkt. Grattis :)

2010-12-30 @ 13:08:54
Postat av: Linn

Hehe, där ser man :) Kul att man syns i världen!

2011-02-04 @ 20:57:15
Postat av: Ella

Fantastiska saker du skapat, Brudkronan är sagolik!..får man länka till dig på fb?(har andra guldsmeder på min sida)..svara gärna i mejl, om du har möjlighet!

Kram å tack för titten!

2011-07-04 @ 00:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0