Om mig


                                                                                                  Foto Marie Wallin

Jag heter Linn Granell.

Jag vill, och tycker om, att skapa vackra saker.

Skönheten, speciellt i naturen, har för mig alltid varit en källa till lycka och inspiration. Historia och religion har alltid varit något jag gillar, som väckt min fantasi…speciellt riktigt gamla saker från forntiden, Egypten, de tidigaste civilisationerna och vikingatiden.

Jag uppskattar föremål från den tid då hantverk var något man lade ner kärlek, symboler och budskap i. Samhället vi lever i idag är asfaltgrått, med undantag för neonfärgad massproducerad plast.

Ekonomisk vinning och bekvämlighet har gått före allt annat, på bekostnad av natur och kulturarv.

Mitt intresse för historia och religion låter jag gärna komma till uttryck i min konst, gamla kulturer fascinerar mig.

 

Så vill jag också lyfta fram den feminina aspekten på Gudomen, Gudinnan, och hylla henne.

 

  

 

Jag hoppas ni tycker om mina smycken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0