Ring med månsten

Denna ring tänker jag hädanefter kalla Mirakelringen.
Jag hade nyligen på mig den på konstutställning i Louisiania, Danmark, och glömde den vid handfatet på toaletten.
Jag blev helt förtvivlad när jag kom på det, på bussen tillbaka. Tänkte att den får jag aldrig se igen.
Men tänka sig! Den har blivit upphittad och är nu på väg tillbaks till Sverige i ett kuvert! Tack!



Material är mässing och regnbågsmånsten. Jag har sågat, filat, punsat mönster och fattat in stenen.
När ljuset faller rätt på månstenen skimmrar den magisk i blått som en kontrast mot mässingens guldfärg.
                              
                      Jag ville göra en ring som kändes som ett arkeologiskt fynd från antiken

           
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej. Jag bara älskar din ring och undrar om du kan göra en för att sälja? Maila mig jätte gärna om du kan tänka dig att sälja en liknande ring åt mig (helst i silver i såfall).

MVH//Emma

2011-01-21 @ 20:53:36
Postat av: Linn

Vad roligt att höra! Jag kan absolut tänka mig att göra en sådan här ring i silver till dig. Jag mailar dig snarast!

2011-02-04 @ 21:00:34
Postat av: Angelinn

Hej hej! :) Gud vilken fin ring! Skulle du kunna tänka dig att göra en likadan till mig för sälja? Maila mig i så fall. /Angelinn

2011-02-05 @ 15:40:10
Postat av: Linn

Underbart att höra! Jag har nu mailat er båda :)

2011-02-19 @ 19:14:16
Postat av: raven angel

nu vart jag kär i din vackra ring.

så jag undrar samma sak i risk att låta jobbig men skulle du vilja göra en sån här ring till mig med?,vad tar du för att göra detta?

hör gärna av dig

hade gott

2011-05-05 @ 00:17:57
URL: http://thewhisperingangel.blogspot.com/
Postat av: Linnea

Hejsan! Ser att detta inlägget är gammalt men kan du fortfarande göra dessa ringar? Isåfall skulle inte kunna göra en till mig också fast i silver?

Hör gärna av dig på mail om det går och vad det skulle kosta, tack på förhand!

2012-02-26 @ 16:30:42
Postat av: Charlotte

Som jag sa i telefonen är det här en av de vackraste saker du gjort! jag får lite antikens grekland känsla över det hela! den e så fin!

2012-03-01 @ 22:43:41
Postat av: Katarina

Hej!
Vilken otroligt fin ring! Jag är väldigt sugen på att få köpa en sådan.
Är det möjligt?

Mvh


Katarina Babic

Svar: Hej! Tack så mycket, roligt att höra! Jag har precis tagit form på denna så att jag skulle kunna gjuta upp sådana i silver, eftersom det varit störst efterfrågan på den i silver. Så det går att ordna. Jag skulle naturligtvis kunna göra den i mässing så som på bilden men mässing är inte en bra smyckesmetall egentligen då den blir ful fort i kontakt med kroppen. Kan förstås göra den i guld om du vill åt den gyllene färgen. Sicka gärna ett mail till [email protected] så kan vi diskutera vidare! kram
Linn Granell

2013-05-03 @ 12:01:31
Postat av: jag skulle oxå vilja ha den fast som på bilden kan du maila mig om pris?

Hej! Så vacker ring vad ligger priset på om du hör den i silver?
Vill gärna veta pris om du skulle göra den i mässing ☺ maila mig info 😃
Mvh Johanna

2015-04-21 @ 22:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0