Örtmedicin

Hej igen!

Nu är jag tillbaka från en sagolik semester, har gått barfota varje dag och verkligen njutit till fullo.
Blåbären var saftigt söta, vattnet som en smekning efter en het bastu, då jag simmade ut i solnedgången som speglade sig i vattnet....
Underbart helt enkelt.

Jag tänkte passa på nu innan sommaren tar slut att dela med mig av en örtmedicin-mixtur jag tycker är väldigt bra, den förebygger och botar förkylningar och feber som brukar komma på hösten och vintern. Så ut och plocka!

Mot förkylning och feber:

Älggräs - blommor och blad - febersänkande
Al-blad - febersänkande
Hasselblad och kivistar - febersänkande
Tallbarr  - mot hosta och snuva
Tusensköna - mot hosta och feber

Häng i buketter på tork och smula sedan ihop i burkar. Jag brukar sedan brygga te på detta, ta 1 msk till en kopp vatten och ha i en tsk honung.
Jag gör en kopp vid minsta tecken på förkylning.

     
                                                                Älggräs doftar underbart och ger teet god smak



Kommentarer
Postat av: Daniel

Works like a charm!

2011-08-05 @ 18:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0