Hängsmycke - Älva

Nu har jag fotat mina små älvor!
Jag har emaljerat dem i tre färgvarianter; Blåsvart, Grön-Blåsvart och Röd-Blåsvart.
Älvor har alltid tilltalat mig, oavsett om det rört sig om de älvor som dansar i dimman, eller de flygande små.
De lockar en in i skogen...
Som W.B Yeats så vackert skrivit i dikten "Stolen Child", tonsatt av Loreena McKennitt:

"Come away, O human child
To the waters and the wild
With a faery, hand in hand
For the world's more full of weeping
Than you can understand"

       
                                        Grön- Blåsvart                                                    Blåsvart

   
                                         Röd - Blåsvart                                                  Baksida

    
                                                          Älva på

Älvorna är gjutna efter en handskulpterad vaxmodell och är skulpterade på både fram och baksida. Kedjan är fastlödd och hör till.
Allt är i 925 silver och emalj.
De finns nu till försäljning i begränsad upplaga på 5 stycken.
De små differenser som uppstår när man gjuter ger ändå varje älva ett unikt uttryck.
Tillverkade under handledning av Lars på Ateljé Lars G.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej
Nu var det länge sen du publicerade detta inlägg. Men finns det kvar någon älva? Pris? Maila gärna svaret!
Med vänlig hälsning, Lisa

2013-05-27 @ 21:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0