Lärling

Hej!
 
Efter ett långt uppehåll tänkte jag nu återvända till min blogg. Efter min examen från YH-Guldsmed, Lärcenter Falköping ansökte jag om lärlingsplats via Stiftelsen Hantverk & Utbildning i Leksand. Jag ansökte om plats hos Ateljé Lars G där jag haft givande praktikperioder. Så nu jobbar jag som lärling hos Ateljé Lars G och det är roligt och lärorikt, tufft och utmanande, krävande och givande. Vi utför reparationsarbeten, fattningar och Nytillverkning. Ibland enligt kundens skisser, ibland enligt designförslag från Lars eller mig. 
 
Här är några ringar jag tillverkat i sammarbete och under handledning av Lars
 
Stålring med guldinfattad brun Diamant
 
Ring i vitguld och rödguld med svarta diamanter
 
Bred guldring med hjärtslipad diamant
 
Ormring i silver med gröna diamanter
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Va roligt att se en uppdatering! Det är verkligen jättefina verk du gjort. Då hör jag av mig när jag och Tomas gifter oss så du kan göra våra vigselringar ;)

2013-05-09 @ 20:53:13
Postat av: Linn

Hehe ja jag har kommit av mig med hela min internetanvändning känner jag :) men jag blir så glad att du är inne här och tittar! Hade varit grymt kul att få göra ere vigselringar en dag :D

2013-05-15 @ 22:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0